Cuprins:

La începutul lui martie 2019 am fost într-o tură de iarnă, de două zile, în Munții Bucegi.

Riscul de avalanșă era însemnat, așa că am preferat să urcăm pe Platoul Bucegi cu telegondola.

Din Sinaia am luat telegondola până la Cota 2000. Am continuat pe Platoul Bucegi până la Cabana Babele, de unde am coborât pe Piciorul Babelor spre Cabana Padina.

Am înnoptat la Cabana Padina, iar a doua zi, dis de dimineață, am urcat iar la Cabana Babele pe Piciorul Babelor și apoi am continuat spre Vârful Omu.

De pe Vârful Omu ne-am întors pe platou la stația de telegondolă de la Cota 2000.

⚠️
Atenție! Acest traseu a fost parcurs iarna, dar în condiții favorabile. Înainte de a te aventura iarna pe orice traseu, oricât de simplu ți s-ar părea, urmărește prognoza meteo și buletinul nivometeorologic și confirmă la Salvamont că traseul pe care l-ai ales poate fi parcurs în siguranță. Echipează-te corespunzător!

Prima zi: Sinaia - Cota 2000 - Cabana Babele - Piciorul Babelor - Cabana Padina

Marcaje:

• bandă galbenă: Cota 2000 - Cabana Piatra Arsă - Cabana Babele (2-3 ore)
  • cruce albastră: Cabana Babele - Salvamont Peștera - Cabana Padina (2-3 ore)
4-6 ore, 11.5 km, ↗ 342 m, ➘ 906 m hartă, gpx

La ora 14:20 am luat telegondola din Sinaia și la 14:45 eram deja pe Platoul Bucegi, la Cota 2000.

Telegondola Sinaia

De la Cota 2000 am continuat pe traseul marcat cu bandă galbenă spre Cabana Piatra Arsă și apoi pe același marcaj spre Cabana Babele.

Am urmat marcajele bandă galbenă spre Piatra Arsă și Babele

Pe platou zăpada era tare. Aveam la noi rachetele de zăpadă, dar nu a fost nevoie să le folosim.

Platoul Bucegi

După ce am făcut niște poze cu Babele și Sfinxul din Bucegi, la ora 16:52 am început coborârea spre Cabana Padina pe Piciorul Babelor, pe traseul marcat cu cruce albastră.

Am ajuns la Salvamont Peștera după aproximativ o oră și la Cabana Padina după încă vreo 40 de minute, la ora 18:35.

Am ajuns la Cabana Padina pe înserat
O cină copioasă la Cabana Padina

A doua zi: Cabana Padina - Piciorul Babelor - Cabana Babele - Vârful Omu - Cabana Babele - Cota 2000

Marcaje:

• cruce albastră: Cabana Padina - Salvamont Peștera - Cabana Babele (2-3 ore)
  • bandă galbenă: Cabana Babele - Vârful Omu (2-3 ore)
  • bandă galbenă: Vârful Omu - Cabana Babele -  Cabana Piatra Arsă - Stația de telegondolă Cota 2000 (4-5 ore)
8-11 ore, 22.5 km, ↗ 1413 m, ➘ 862 m hartă, gpx

A doua zi am plecat de la Cabana Padina înainte de răsăritul soarelui, pe la 6:15.

Urcând spre Babe și Sfinx în timp ce soarele răsărea

Am urcat pe Piciorul Babelor până la Sfinx, unde am ajuns la 8:22, apoi am continuat pe platou spre Vârful Omu.

Sfinxul din Bucegi
Continuând pe Platoul Bucegi spre Vârful Omu
Vedere spre Creasta Morarului, de La Cerdac

În Șaua Șugarilor am făcut stânga, spre Colții Obârșiei, urmând traseul de iarnă spre Vârful Omu.

Atenție: Între Șaua Șugarilor și Șaua Cerbului (porțiune numită La Cerdac) zăpada era înghețată și a fost nevoie să folosim pioletul și gheruțele (pe o porțiune scurtă ne-am fi simțit mai în siguranță dacă aveam colțari).

O coborâre abruptă, mai tehnică

Din Șaua Cerbului am continuat pe traseul de iarnă, trecând pe lângă Vârful Găvanele (2407 m) și peste Vârful Bucura (2503 m).

Urcarea pe lângă Vârful Găvanele
Vârful Bucura (dreapta)

Vârful Omu (2507 m)

Am ajuns pe Vârful Omu la ora 11:00. Vremea era superbă, așa că am stat pe vârf aproximativ jumătate de oră.

Valea Cerbului și Vârful Coștila văzute de pe Omu
Cabana Omu acoperită de zăpadă
Vârful Omu

De pe Vârful Omu ne-am întors tot pe Platoul Bucegi la stația de telegondolă de la Cota 2000.

La Cerdac
La Cerdac. Întorcându-ne spre Platoul Bucegi

Înainte de a ajunge la telegondolă, am avut de trecut un singur hop, și anume urcarea abruptă (150 m diferență de nivel) până pe Vârful Furnica, care ni s-a părut destul de solicitantă din punct de vedere fizic.

Ultima urcare spre Vârful Furnica

La 15:25 deja eram în telegondolă și coboram spre Sinaia.

Alternativă de o zi: Cota 2000 - Cabana Piatra Arsă - Cabana Babele - Vârful Omu și retur

De la Cota 2000 până pe Vârful Omu și înapoi sunt aproximativ 23 de km și o diferență cumulată de nivel de 1100 m.

În mod normal, prima telegondolă pleacă din Sinaia la ora 8:00, iar ultima telegondolă coboară de la Cota 2000 la 16:30, dar acest program poate suferi modificări. Urmăriți anunțurile de pe pagina de facebook Gondola Sinaia.

Teoretic ar fi timp pentru parcurgerea acestui traseu într-o singură zi doar dacă se merge într-un ritm destul de alert.

8-10 ore, 23.2 km, ↗ 1056 m, ➘ 1056 m hartă, gpx

Bine de știut înainte de a pleca la drum:

• Echipament necesar: colțari, piolet, cască de alpinism; opțional: rachete de zăpadă și bețe de trekking
  • In caz de viscol/vizibilitate redusă pe platou există risc de rătăcire. Consultați prognoza meteo pentru Vârful Omu
  • Informați-vă despre starea zăpezii și confirmați la Salvamont că traseul pe care l-ați ales poate fi parcurs în siguranță