Cuprins:

Un traseu cu priveliști superbe, de dificultate medie, lung de aproximativ 35 km cu 2200 m diferență pozitivă de nivel.

Se poate parcurge într-o zi în alergare sau poate fi savurat pe îndelete, împărțindu-l în două zile, cu cazare la Cabana Mălăiești sau la vreo pensiune din Bran.

Dacă ai echipament de camping poți înnopta la Refugiul Țigănești și în Bran, la Vampire Camping, de exemplu.

Gura Diham - Cabana Mălăiești - Refugiul Țigănești - Culmea Clincea - Bran - Măgura Mare - Zărnești Hartă, Track GPS
36.2 km, 2159 m+, 2441 m-

Timpii medii de parcurgere în ritm de drumeție, pe segmente

• Gura Diham - Take - Cabana Mălăiești: 3-4 ore
  • Cabana Mălăiești - Padina Crucii: 1 oră
  • Padina Crucii - Lacul Țigănești - Refugiul Țigănești: 2 ore
  • Refugiul Țigănești - Culmea Clincea - Bran: 4-6 ore
  • Bran - Măgura Mare - Fântâna lui Botorog: 3-4 ore
  • Fântâna lui Botorog - Zărnești: 1 oră, 5 km

Gura Diham - Bran - Zărnești în alergare ușoară

La începutul lunii iunie am parcurs acest traseu cu Mircea, care nu mai străbătuse segmentul Bran-Zărnești. I-a plăcut atât de mult, încât, la câteva zile distanță, a revenit pe Măgura Mare, plecând din Plaiul Foii spre Vârful Omu și coborând în Bușteni.

Revenind la traseul nostru, iată cum am făcut:

Am plecat cu trenul de 7:08 din București. La 8.40 eram în Gara Bușteni, de unde am luat un taxi până la Gura Diham.

Din Bușteni am fi putut urca direct pe Plaiul Munticelul, dar nu știam exact cât ne va lua parcurgerea traseului și planul era să ne întoarcem în aceeași zi în București, iar pentru asta trebuia să prindem trenul de 18:38 din Zărnești spre Brașov.

Gura Diham - Cabana Mălăiești

La 9 fix am început urcarea pe Take spre Cabana Mălăiești, unde am ajuns după aproximativ 2 ore.

O limbă de zăpadă acoperea poteca
Cabana Mălăiești
Gura Diham - Cabana Mălăiești (Take Ionescu)
Cabana Mălăiești este o cabană izolată, situată în frumoasa vale glaciară cu același nume din Munții Bucegi. Traseu de vară de la Gura Diham din Bușteni.

Cabana Mălăiești - Padina Crucii - Refugiul Țigănești

După o scurtă pauză la Cabana Mălăiești, am început urcarea abruptă spre Padina Crucii, apoi am continuat spre Lacul Țigănești, unde am făcut o pauză mai lungă de hidratare.

Bucșoiu văzut dinspre Padina Crucii
Valea și Turnurile Țigănești
Cabana Mălăiești - Turnurile Țigănești - Vf Omu - Valea Cerbului. Rhododendron cât cuprinde
Pe 3 iulie 2021 am urcat la Vârful Omu pe următorul traseu: Gura Diham - Pichetul Roșu - La Prepeleac - Cabana Mălăiești - Padina Crucii - Lacul Țigănești - Refugiul Țigănești - Turnurile Țigănești - Vârful Scara - Vârful Omu - Valea Cerbului - Poiana Coștilei - Căminul Alpin

Refugiul Țigănești - Culmea Clincea - Bran

De la Lacul Țigănești am urcat la Refugiul Țigănești,  apoi am coborât în alergare ușoară spre Bran pe Culmea Clincea - una dintre cele mai frumoase coborâri din Bucegi.

Refugiul Țigănești
Culmea Clincea

În zare se vedeau Munții Piatra Craiului, la baza cărora aveam să ajungem în curând.

Vedere spre Munții Piatra Craiului de pe Culmea Clincea

La ora 13:15 am început coborârea direct pe Pârtia Zănoaga, iar după vreo 10 minute eram deja pe plat, pe strada Valea Porții.

Pârtia Zănoaga

Ne-am oprit la primul chioșc întâlnit în cale (Minimarket la 38, strada Valea Porții 181) de unde ne-am aprovizionat cu câteva sticle de suc și apă și am continuat, pe strada plină de praf, spre DN73.

Bucegi: Vârful Omu - Vârful Scara - Turnurile Țigănești - Culmea Clincea - Bran
Vârful Omu - Șaua Hornurilor - Vârful Scara - Turnurile Țigănești - Refugiul Țigănești - Culmea Clincea - Pârtia Zănoaga - Bran (sat Poarta)

Bran - Vârful Măgura Mare - Fântâna lui Botorog

La șosea am făcut stânga, spre Castelul Bran, apoi am mers o scurtă porțiune pe marginea drumului până la intrarea pe traseul care duce spre Fântâna lui Botorog și Zărnești, peste drum de Vama Medievală Bran.

Intrarea în traseul spre Zărnești
Circuit Bran - Măgura - Moieciu de Jos
Traseu Castelul Bran - Sat Măgura - Moieciu - Castelul Bran
Mai multe detalii despre prima parte a acestui segment

Deși de aici încolo teoretic traseul e unul relativ ușor, când ești obosit parcă altfel percepi urcările.

O urcare scurtă, dar solicitantă

După ce am traversat pârâul Turcu, urcarea a început destul de abrupt, și a continuat tot așa până pe Vârful Măgura Mare (1375 m), de unde credeam că va fi doar coborâre, dar din Șaua Măgurii am mai avut parte de două urcări mici, poteca trecând pe lângă vârfurile Gălbinarea și Prislopului.

Vedere spre Bran
Vedere spre Bucegi
Vedere de pe Măgura Mare

După ce am trecut de Vârful Prislopului (1299 m), poteca a început în sfârșit să coboare, așa că am continuat în alergare până la Fântâna lui Botorog, unde am ajuns la ora 16:40.

Mai aveam 2 ore până la tren, așa că, înainte să continuăm spre gară, am făcut o pauză de pizza în centrul Zărneștiului.

Zărnești - ce înțeleg unii prin turism sustenabil