Cuprins:

Dacă ești în Bran și vrei să scapi de aglomerație, te poți aventura pentru câteva ore pe un traseu mai puțin umblat, dar deosebit de frumos, care te va duce pe colinele de lângă satul Măgura, și apoi pe ulițele acestuia și chiar prin curțile oamenilor.

Făcând această plimbare vei uita de tine și ți se va părea că te-ai întors în timp.

Circuit Bran - Sat Măgura - Moieciu de Jos - Bran

Bran - Măgura - Moieciu de Jos

Intrarea în traseu

Intrarea în traseu e la aproximativ 250 de metri de Parcul Regal în direcția Moeciu de Jos, peste drum de Vama Medievală Bran.

Traversăm podețul peste pârâul Turcul și ne îndreptăm în direcția arătată de indicator, urmând marcajul bandă roșie.

Poteca începe cu o urcare destul de abruptă, dar în mai puțin de jumătate de oră efortul ne este răsplătit cu niște priveliști deosebit de frumoase asupra Munților Bucegi și satelor de la poalele lor.

Vedere asupra Munților Bucegi, la 30 de minute de la intrarea pe traseu

Am întâlnit o stână pe lângă care am trecut precauți, ca nu cumva să supărăm câinii ciobanului.

Stână

Vârful Măgura Mare

După 2 ore de mers prin pădure am ajuns pe Vârful Măgura Mare (1375 m) de unde am putut admira, în toată splendoarea ei, creasta Pietrei Craiului.

Șaua Măgurii

La scurt timp după ce am coborât de pe Vârful Măgura Mare am întâlnit indicatorul din Șaua Măgurii.

Indiatorul din Șaua Măgurii
Indicatorul din Șaua Măgurii

De aici am ne-am îndreptat spre Satul Măgura, pe triunghi albastru. Marcajul nu era prea clar, la un moment dat l-am pierdut, dar ne-am lăsat conduși de-un câine, care ne-a dus cu bine până în sat.

Vedere asupra satului Măgura

Satul Măgura, Piatra Craiului

Satul Măgura

După ce ne-am plimbat puțin prin satul Măgura, admirând casele tradiționale, am pus GPS-ul spre Moieciu de Jos.

Am luat-o pe niște cărări nemarcate, care treceau efectiv prin curțile oamenilor, până am ieșit la un drum de pământ care ne-a lăsat în Strada Valea Cu Calea.

Sat Măgura, Piatra Craiului
Uneori am deschis poarta...
...alteori am sărit gardul
O casă veche din satul Măgura
Spre Strada Valea cu Calea

Odată ce am ajuns în Moieciu de Jos am continuat pe marginea șoselei - Strada Principală (DN 73) - până la Castelul Bran (3 km).

Răvășitul Oilor, Bran

Tot traseul am mers leșinați de poftă cu gândul la bunătățile de la festivalul Răvășitul Oilor, organizat peste drum de Vama Medievală Bran.

Castelul Bran

Dacă vrei să vizitezi “Castelul lui Dracula” încearcă să ajungi acolo cât mai devreme posibil, mai ales în weekend. Ca să prinzi loc de parcare în fața castelului trebuie să ajungi înainte de 9 dimineața.

Programul de vizitare al Castelului Bran începe de la ora 9 în fiecare zi, mai puțin lunea, când deschid la 12.

Ultima intrare e la ora 18 în intervalul 1 aprilie – 30 septembrie și la ora 16 în restul anului. Biletele costă 45 de lei. Mai multe informații găsești pe site-ul oficial.