Cuprins:

Pe 29 noiembrie 2020 am fost pe următorul traseu în Munții Piatra Craiului:

Zărnești - Padina Hotarului - Vârful Turnu - Șaua Crăpăturii - Valea Crăpăturii - Zărnești

8 ore, 10.5 km, ↗ 1143 m, ➘ 1143 m hartă, gpx
  • Marcaj: bandă albastră » cruce albastră » punct roșu » bandă galbenă
  • Durată: 8 ore
  • Dificultate: mare
  • Pericole potențiale: căderi de pietre, avalanșă
  • Echipament necesar: cască de alpinism (indiferent de sezon). Iarna: colțari, piolet, bețe de trekking.

În special acest segment este (foarte) dificil: Padina Hotarului - Vârful Turnu - Șaua Crăpăturii.

Vara, în timpul furtunilor, pe văi se pot forma viituri.

Iarna, Padina Hotarului și segmentul dintre Vârful Turnu - Șaua Crăpăturii sunt considerate trasee închise (marcajele sunt acoperite de zăpadă, există risc de avalanșă, se poate aluneca, necesită echipament de alpinism și tehnici specifice pentru a fi parcurse în siguranță).

⚠️
Atenție! Acest traseu a fost parcurs la început de iarnă, în condiții favorabile. Înainte de a te aventura iarna pe orice traseu, oricât de simplu ți s-ar părea, urmărește prognoza meteo și buletinul nivometeorologic și confirmă la Salvamont că traseul pe care l-ai ales poate fi parcurs în siguranță. Echipează-te corespunzător!

Video

Etapele Traseului

Zărnești - Padina Hotarului - Vârful Turnu

Marcaj: bandă albastră » cruce albastră » punct roșu
Durată: 3-4 ore

În Zărnești am ajuns cu mașina personală, pe care am lăsat-o în parcarea Centrului de vizitare al Parcului Național Piatra Craiului, de pe Strada Toplița, la 3.2 km distanță de Gara Zărnești.

De afară, clădirea în care funcționează Centrul de vizitare al Parcului Național Piatra Craiului pare mare și ciudată, dar centrul are recenzii foarte bune pe Google.

Se pare că înăuntru e un fel de "muzeu interactiv" destul de interesant, iar informațiile oferite de personal sunt foarte utile.

De la Centrul de vizitare al Parcului Național Piatra Craiului ne-am îndreptat pe un drum de căruță spre traseul marcat cu bandă albastră care duce spre Padina Hotarului.

Până la intersecția cu Valea Crăpăturii, traseu pe care am fost și cu o săptămână înainte, marcajul e comun cu bandă galbenă.

Spre Padina Hotarului

Padina Hotarului

De la indicatorul de la intrarea pe Valea Crăpăturii am continuat pe bandă albastră și la scurt timp am ajuns la o intersecție unde se află o troiță.

De aici am început urcarea pe Padina Hotarului și am ajuns pe Vârful Turnu după aproximativ 2.5 ore.

Padina Hotarului este un traseu dificil, marcat cu cruce albastră, care urcă spre Vârful Turnu (1914 m), extremitatea nordică a Crestei Munților Piatra Craiului.

Padina Hotarului este o vale foarte abruptă, sunt porțiuni cu grohotiș, dar și câteva mici săritori, unde trebuie să ne cățărăm pentru a trece de ele. Acestea pot pune probleme când stânca e udă sau acoperită de gheață.

Toate "padinile" din Piatra Craiului sunt de fapt niște văi foarte abrupte, cu mult grohotiș.

Fiind amenajat doar pentru vară (am găsit un singur cablu), parcurgerea acestui traseu în condiții de toamnă spre iarnă, când poteca este acoperită cu un strat subțire de zăpadă întărită, sau pe alocuri cu gheață, necesită atenție sporită și echipament adecvat.

La urcare ne-am folosit de pioleți, iar la coborâre ne-ar fi ajutat mult bețele de trekking și poate colțarii. Neștiind ce vom găsi pe traseu, am avut cu noi și o semi-coardă.

Aveți grijă la marcaje sau la track-ul GPS dacă acestea sunt acoperite de zăpadă, mai ales înspre finalul văii!

Padina Hotarului, Piatra Craiului

Padina Hotarului se termină la 10 minute de Vârful Turnu, unde am găsit acest indicator:

Fericiți că am urcat cu bine pe Padina Hotarului

De la  indicator, am continuat să urcăm pe marcajul punct roșu, până pe vârf.

Vederea de pe Vârful Turnu din acea zi

Planul inițial era ca de pe Turnu să ne întoarcem în Zărnești tot pe Padina Hotarului, dar, în condițiile de pe vale din acea zi, coborârea ni s-a părut mult prea anevoioasă. Ar fi fost mult mai simplu să coborâm în rapel decât mergând.

Vârful Turnu - Șaua Crăpăturii

Marcaj: punct roșu
Durată: 1.5 - 2 ore, dificil

De pe Vârful Turnu am coborât pe lanțuri spre Șaua Crăpăturii.

Acestă porțiune este dificilă, abruptă, amenajată cu multe lanțuri. Poate pune mari probleme începătorilor sau celor cu frică de înălțime, mai ales la coborâre.

Dacă poteca sau lanțurile sunt acoperite de gheață, acest segment este foarte periculos.

Din fericire, între Vârful Turnu și Șaua Crăpăturii nu am găsit deloc zăpadă sau gheață, deși cu o săptămână înainte ninsese.

Coborând de pe Vârful Turnu spre Șaua Crăpăturii

Șaua Crăpăturii - Valea Crăpăturii - Zărnești

Marcaj: bandă galbenă
Durată: 3 ore

Din Șaua Crăpăturii am coborât pe întuneric pe Valea Crăpăturii și am ajuns la Centrul de Vizitare după exact 3 ore.

Coborând spre Zărnești

Am descris traseul pe Valea Crăpăturii în articolul de mai jos:

Piatra Craiului iarna: Valea Crăpăturii - Cabana Curmătura
Traseu Gara Zărnești - Valea Crăpăturii - Șaua Crăpăturii - Cabana Curmătura

VIDEO: Padina Hotarului - Vârful Turnu - Șaua Crăpăturii

Pentru a vă face o mai bună idee despre ce implică acest traseu, vă invităm să urmăriți acest filmuleț: