Cuprins:

Cel mai înalt punct al Masivului Piatra Mare este Vârful Piatra Mare (1843 m).

Piatra Mare nu este un munte înalt. Dintr-un oarecare motiv, munții mai puțin înalți nu prea ne atrag, așa că ajungem rar pe ei.

Cu toate astea, de fiecare dată când urcăm pe vreun pitic din ăsta, rămânem impresionați de ce priveliști poate oferi și cât de frumos poate fi, chiar și la altitudini mai mici.

Faptul că Piatra Mare este un munte mic îl face accesibil tot timpul anului, așa că am decis să dăm o tură chiar pe 1 ianuarie.

⚠️
Atenție! Acest traseu a fost parcurs iarna, dar în condiții favorabile. Înainte de a te aventura iarna pe orice traseu, oricât de simplu ți s-ar părea, urmărește prognoza meteo și buletinul nivometeorologic și confirmă la Salvamont că traseul pe care l-ai ales poate fi parcurs în siguranță. Echipează-te corespunzător!

Am parcurs un circuit de dificultate medie, lung de 15 km cu 1250 m diferență de nivel:

Dâmbu Morii - Drumul Familiar - Cabana Piatra Mare - Vârful Piatra Mare - Cabana Piatra Mare - Valea Șipoaia - Dâmbu Morii

8 ore, 15 km, ↗ 1250 m, ➘ 1250 m

8 ore, 15 km, ↗ 1250 m, ➘ 1250 m hartă, track

Cum se ajunge la baza muntelui Piatra Mare

Traseele încep de la Dâmbu Morii, în Timișul de Jos, la 170 km de București și 10 km de Brașov.

Gara Timișul de Jos e situată la aproximativ 3 km de Dâmbu Morii. Aici opresc doar trenurile regio.

Din Brașov se poate lua autobuzul 17B până la Dâmbu Morii. Programul și itinerarul aici.

Traseu Drumul Familiar - Cabana Piatra Mare

marcaj: bandă roșie
durată: 3 ore, 7 km

Pe Drumul Familiar poteca este lată

De la Dâmbul Morii am urcat pe traseul numit Drumul Familiar până la Cabana Piatra Mare și de acolo până pe Vârful Piatra Mare.

Drumul familiar este marcat cu bandă roșie.

Până la Cabana Piatra Mare traseul este ușor, se urcă pe curbe de nivel. Este un traseu perfect pentru bicicletă sau alergare montană. Am făcut 3 ore până la cabană.

Cabana Piatra Mare

Cabana Piatra Mare este situată la altitudinea de 1630 m și e deschisă tot timpul anului.

De obicei servesc mâncare doar în weekend, altfel doar băuturi calde, cum ar fi ceai sau cafea.

Dacă doriți să petreceți noaptea la cabană, faceți rezervările din timp.

• Număr telefon Cabana Piatra Mare: +40744322632

Câinii de la cabană sunt de rasă Kuvasz - ciobănești maghiari. Par drăguți și blânzi, dar când am vrut să-l mângâi pe unul era să mă lase fără degete.

Cabana Piatra Mare - Vârful Piatra Mare

bandă roșie, 1 oră

Spre Vârful Piatra Mare

De la Cabana Piatra Mare am continuat pe marcajul bandă roșie și am ajuns pe Vârful Piatra Mare în aproximativ o oră.

De fapt n-am fost atenți la marcaje, ne-am luat după niște urme făcute în zăpadă și am ajuns pe un vârf, aiurea, în afara traseului. A trebuit să ne întoarcem la cabană, de unde am plecat iar spre vârf, de data asta urmărind cu grijă marcajele.

Pe măsură ce urcam poteca devenea tot mai abruptă, dar n-am avut nevoie de echipament tehnic ca să ajungem pe vârf. Dacă era gheață ne-ar fi trebuit colțari si piolet.

Vârful Piatra Mare

În ciuda faptului că pe vârf era înnorat, foarte frig, și bătea cu putere vântul, am stat acolo mai bine de 30 de minute la poze.

Panoramele spre Brașov și Bucegi erau impresionante.

Vedere de pe Piatra Mare spre Brașov
Vedere de pe Piatra Mare spre Bucegi

Vârful Piatra Mare - Cabana Piatra Mare - Valea Șipoaia - Dâmbu Morii

bandă roșie și apoi bandă galbenă
8 km, 3.5 ore

De pe Vârful Piatra Mare am coborât înapoi la Cabana Piatra Mare pe traseul marcat cu bandă roșie, de unde am continuat pe traseul marcat cu bandă galbenă până la Dâmbu Morii.

Acest traseu coboară pe Valea Șipoaia. Are tot 8 km lungime, dar e mai abrupt și mai accidentat ca Drumul Familiar.

Totodată, a fost și mult mai alunecos. Pe potecă se formase gheață și, după câteva trânte, am decis că ar fi timpul să ne punem gheruțele.

Traseul trece direct prin Canionul Șapte Scări, dar era închis când am fost noi.

A trebuit să ocolim canionul pe traseul marcat cu punct roșu până când ne-am intersectat din nou cu marcajele bandă galbenă.

De pe Vârful Piatra Mare ne-a luat 3.5 ore să ajungem înapoi la Dâmbu Morii.